Hungarian Wine Summit: a magyar borok csúcstalálkozója
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője árult el részleteket a tavasz legjelentősebb hazai boros eseményéről.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében a Hungarian Wine Summit 2022. március 20-24. között közel száz, nemzetközi szinten elismert disztribútorral, importőrrel, szakújságíróval ismerteti meg a magyar borokat idehaza. Az öt szakmai napon vezetett túrákon, kóstolókon, mesterkurzusokon vesznek részt. A hazai és nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szektor szereplőinek pedig a SIRHA-n lesz lehetőségük csatlakozni az eseményhez március 22-24. között. A rendezvény kapcsán Ondré Péterrel, az Agrármarketing Centrum ügyvezetőjével beszélgettünk.
Két éve az AMC felelős a magyar borok közösségi marketingjéért. Mi történt az utóbbi években, milyen most a megítélésünk a világban?
Az elmúlt évtizedekben egyrészt a magyar szőlészek, borászok munkájának, tudásának, másrészt a beruházásösztönző programoknak köszönhetően egyre több sikerről számolhatunk be.
Az eredmények jönnek, de nem mehetünk el amellett sem, hogy a nemzetközi piacon egyre nagyobb a verseny.
Ahhoz, hogy sikeresek tudjunk lenni, meg kell találnunk azokat a fajtákat és exportpiacokat, amelyek értékelni tudják a magyar borok egyediségét, ezerarcúságát. A tokaji aszú mellett a furmint, a kékfrankos, az olaszrizling, no meg az egri és szekszárdi bikavér mind olyan kiváló tulajdonsággal rendelkeznek, amelyek erősíthetik pozíciónkat a világban.
Hungarian Wine Summit – 5 szakmai nap, 6 mesterkurzus, több mint 100 pincészet és 100 nemzetközi borszakértő
Száz, nemzetközi szinten elismert disztribútorral, importőrrel, szakújságíróval ismerteti meg a magyar borokat idehaza az Agrármarketing Centrum. Az ötnapos szakmai rendezvényen vezetett túrákon, kóstolókon, mesterkurzusokon vesznek részt a borszakma képviselői. A hazai és nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szektor szereplőknek a SIRHA-n lesz lehetőségük csatlakozni az eseményhez 2022. március 22-24. között. A rendezvényen 70 magyar borászattal ismerkedhetnek meg, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral várják a szakmai látogatókat.
2022. március 23-án 6 tematikus mesterkurzuson mutatják be a magyar borvilág sokszínűségét, a legfontosabb fajtákat, borstílusokat és borvidékeket. A mesterkurzusok előadóinak körét a magyar piacot jól ismerő, neves hazai és nemzetközi szakértők alkotják. Jelentkezni a hungarianwinesummit.com oldalon lehet a szakmai közönségnek.
Milyen lehetőségük volt eddig bemutatkozni a magyar borászoknak az exportpiacokon?
Beazonosítottuk az elsődleges célpiacokat, majd ezekhez kapcsolódva Borexport Akadémia képzést és célzott üzleti rendezvényeket szerveztünk.
Az aktuális járványügyi szabályoknak megfelelően személyesen, online vagy hibrid formában mutattuk be a magyar borokat például az Egyesült Királyságban, Finnországban, Németországban, Litvániában.
Az eseményeken olyan sommelier-k, disztribútorok, szakújságírók vettek részt, akik valóban tudnak tenni a magyar borok sikeréért. Nyolc-tíz borászatnak tudtunk egyszerre bemutatkozási lehetőséget biztosítani, megrendelések és további rendezvények is létrejöttek ezáltal. De ennél is fontosabb, hogy a külpiacokon a szakmai közönség elismerését is kivívtuk, jó hírét vitték a magyar boroknak a világban. Ezt erősítették külföldi kampányaink a legjelentősebb borászati szaklapokban, mint például a Decanter magazinban és a Meininger Weinwirtschaftban való megjelenéseink.
Milyen új irányok vannak a borexport fejlesztésében?
Hiszek abban, hogy a magyar bor sokkal több egy exportcikknél. Az ugyanis a helyi hagyományokból táplálkozva a gazdák történeteivel együtt születik. A bort meg kell ízlelni, illatolni, sőt nézni is. Szerintem igazán sikeresek a nagyvilág előtt hazai környezetben lehetünk, hiszen tudunk a magyar gasztronómiára, hagyományainkra, borvidékeink szépségére is támaszkodni. Így nagyobb az esélyünk, mintha külföldön mutatkozunk be. Ezért hívtunk életre a Hungarian Wine Summitot.
Egy száz fő beutaztatásán alapuló nemzetközi szakmai rendezvényt szervezünk, ahová a fontos exportpiacokról hívunk szakértőket; véleményvezéreket, beszerzőket, Master of Wine-okat, szakújságírókat szerte Európából, hiszen szeretnénk megismertetni velük a magyar borokat és borvidékeket. Március 20-ától kóstolókkal, borvacsorákkal, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákkal várjuk őket. A szakma azon képviselői, akik szeretnének a rendezvényhez kapcsolódni, a SIRHA-n tehetik meg március 22-24. között. A szakkiállításon hetven hazai borásznak biztosítunk bemutatkozási lehetőséget. Emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, a magyar borexport számára fontos szőlőfajták és borstílusokat bemutató mesterkurzusokkal várjuk a szakmai közönséget.
Szerencsés találkozás ez, hiszen a magyar borok mellett a gasztronómia teljes spektrumát is megismerhetik a hazai és nemzetközi szakemberek a Hungexpo-n.
Egy helyen lesz egy időben a SIRHA Budapest, Kelet-Közép Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása, valamint a Bocuse d’Or Európai Döntője is. Igazi kuriózumnak számít, hogy ennyi, a magyar borokat és gasztronómiát szerető és értő szakember egyszerre lesz jelen egy helyen.
(támogatott tartalom)
Címlapfotó: Agrármarketing Centrum