Egészen új oldalukról mutatkoztak be a magyar borok!
A Keverd és kóstold kampány célja, hogy a fiatalabb generációval is megkedveltessék a magyar bort.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2023 júliusában tartotta a Keverd és kóstold kampány sajtótájékoztatóját, melyen a boralapú koktélok kerültek fókuszba. Az eseményen részt vett Frittmann János HNT elnök, Borbély Tamás HNT elnökségi tag és a kampány szakmai partnere Schöck Norbert bartender.
Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során a HNT számos kampányt indított és megmutatta, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. A borászati önkormányzatnak a kampányok tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett néznie, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai.
Borkoktél: kulcs a fiatalokhoz?
Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés. Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nem csak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italok, koktélok jelenthetik az egyik választ a kihívásra.
Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampánynak, amelyet a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutattak be a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából valamint pezsgőjéből. A bemutatott 4 bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében. A fogyasztók körében augusztustól népszerűsítik a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.
A sajtótájékoztatón Frittmann János hangsúlyozta, a borkoktél kampány indítását megelőzően a HNT illetékesei tanulmányozták a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait. Ezek alapján egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a Z generáció esetében meghatározó.
A sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!” kampány első állomása volt. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:
- Szentendrei Bornapok – Kőhegyi Pincészet stand 2023. augusztus 25.
- Budafoki Borfesztivál – Garamvári Pincészet stand 2023. szeptember 02.
- Budapest Borfesztivál – VINCE Magazin stand 2023. szeptember 08.
A borkoktél receptek a HNT honlapján érhetőek el.
Címlapfotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa