chevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedesszertemailfacebookfilterhalinstagrammarha-vadminusphoneplussajtsalatasearchsertesstarszarnyastengeri-eteltiktokvincewishlist-activewishlist-inactive

Egy nagyon szűk kör tagja lett egy magyar kastély

2023. június 23.

A 180 éves múltra visszatekintő Krug champagne-ház a BOTANIQ Turai Kastélyt választotta első „nagykövetéül” a közép-kelet európai régióban.

A Krug Ambassade program egy olyan exkluzív, a Krug filozófiáját és értékrendjét hitelesen és őszinte szenvedéllyel képviselő vendéglátóhelyekből álló hálózat, ami világszerte mindössze 184 tagot számlál, és amely a Krug rajongói számára megkérdőjelezhetetlen minőségi garanciát jelent.

Krug Ambassade – a minőség nagykövetei

palack és poharak
Fotó: BOTANIQ Turai Kastély

A Krug Ambassade program lényege, hogy a fogyasztók a lehető legteljesebb élményben részesülhessenek azokon a válogatott vendéglátóhelyeken, azon válogatott személyek által, akik a leginkább magukénak érzik a Krug által vallott értékeket, és azokat következetesen képesek közvetíteni. Ez magában foglalja a Krug champagne-ok minden részletre kiterjedő, alapos ismeretét; a vendégek ízlésének és a választott fogásoknak megfelelő ajánlást; különleges kóstolók és vacsoraestek szervezését, és a Krug hiteles, következetes, szakmai és érzelmi elkötelezettségen alapuló képviseletét. 

BOTANIQ Turai Kastély – az első Krug Ambassade a közép-kelet urópai régióban

teremben ülnek emberek asztaloknál
Fotó: BOTANIQ Turai Kastély

A közép-kelet-európai régióban elsőként, és mindeddig egyedüliként a BOTANIQ Turai Kastély és csapata nyerte el a Krug bizalmát és érdemelte ki a Krug Ambassade címet. Ezzel egy, a világon mindössze 184 tagot számláló globális hálózat részesévé váltak. A Moët Hennessy-vel létrejött együttműködésnek köszönhetően a BOTANIQ a régióban egyedülálló Krug-kínálatot biztosít, exkluzív hozzáféréssel a teljes termékportfólióhoz; a Grande Cuvée-t pedig poharazva is kínálják. A champagne-kínálat mellett a vendégek akár a Krug lakosztályban is megszállhatnak, amelynek enteriőrjét a champagne-márka ihlette.

„A Krug Ambassade nem egy díj vagy ajándék – fogalmazott Langó Tamás, a BDPST Group executive sommelier-je, akit a kastély Clarisse éttermében végzett kiemelkedő munkájáért a Michelin Guide is díjazott. – Az az étterem vagy hotel nevezheti magát Krug Ambassade-nak, amely esetében a minőség iránti elköteleződés megkérdőjelezhetetlen. Ez a komoly hagyományokra építő világmárka ezzel jelzi, hogy közös úton járunk és azonos értékeket tartunk fontosnak.”

„A Krug Ambassade jelmondata: more than places, they are faces. Ez a kifejezés tökéletesen magába foglalja azt a nézetet, miszerint mi nemcsak partnereket keresünk, akik osztják a kiválóságra vonatkozó törekvéseinket, hanem egyben olyan Krug Lovereket is, akik szívből keltik életre ezt a közös együttműködést” – mondta el Szegedi Nóra, a Moët Hennessy közép-európai Brand managere a BOTANIQ-kal való együttműködésről.

Krug x Single Ingredient – az egyszerűség dicsérete

terem asztalokkal, nagy ablakokkal
Fotó: BOTANIQ Turai Kastély

A bejelentéssel egy időben rendezték meg, a 2015 óta hagyománnyá vált, nemzetközi Single Ingredient eseményt, ahol Magyarországon is bemutatták az idei alapanyagot, a citromot. A Krug x Single Ingredient kezdeményezés lényege, hogy egy egyszerű, könnyen elérhető alapanyagot emel a középpontba és inspirál általa neves séfeket világszerte, hogy ezt az alapanyagot felhasználva alkossák meg saját fogásukat az aktuális Krug Grande Cuvée és Krug Rosé champagne-okhoz párosítva. A Krug hitvallásának egyik meghatározó eleme az individualitás, az egyediség – épp ahogy a Grande Cuvée-be kerülő egy-egy parcella termésére is önálló karakterrel bíró alapanyagként tekinthetünk.

Krug x Lemon – a citrom energiájával

férfi palackkal
Fotó: BOTANIQ Turai Kastély

A Krug x Single Ingredient programsorozat kilencedik évének kiemelt alapanyaga a citrom. A citrom élettel teli, frissítő zamata, vibráló energiája, lédús savassága és meglepő komplexitása egyszerre visz feszültséget és egyensúlyt a Krug champagne-okhoz megálmodott párosításokba.  Az idei évben első alkalommal egy rendkívüli szakácskönyv is készült: a szójátékra épülő The Zest is Yet To Come című album lapjain 25 országból több mint 100 olyan séf osztja meg citromra hangolt receptjét, aki mind részese a Krug Ambassade programnak.

asztalon bordó mappa
Fotó: BOTANIQ Turai Kastély

Ebben a könyvben egyedüli magyarként kapott helyet Szűcs György, a BOTANIQ Turai Kastély executive chef-je, aki a szivárványos pisztrángra és sóska sorbet-ra épülő receptjében a fekete citromot szerepeltette. A Krug Ambassade címet ünneplő ebéden Szűcs György Farkas Richárddal, a BDPST Group kreatív séfjével megalkotta a Krug x Lemon menüt, amelynek minden elemében, más-más formában köszön vissza a citrom. A menühöz Romain Cappelaere, a Maison Krug képviselője és Ted Lelekas, a Moët Hennessy regionális márkanagykövete prezentálta a különleges champagne-párosításokat. A kifejezetten erre az alkalomra készített menüsor fogásai a jövőben elérhetőek lesznek a kastély Clarisse éttermében is az egyedülállóan széles Krug-kínálat mellett.

tányéron étel
Fotó: BOTANIQ Turai Kastély

A Krug x Lemon esemény a Moët Hennessy márkáinak hivatalos magyarországi forgalmazója, a Fine Brands Company (FBC) kreatív együttműködésével valósult meg. Az FBC 2018-ban nyerte el a Moët Hennessy szuperprémium italmárkák egy részének hazai forgalmazási jogát, 2022 márciusa óta pedig már a teljes portfólió értékesítéséért is felel Magyarországon. Működése során az FBC már két alkalommal is elnyerte a Moët Hennessy saját disztribútorainak rendezett versenyén az Európa legjobbjának járó díjat az új termékbevezetés kategóriában.

Rozsnyói Krisztián, az FBC értékesítésért és marketingért felelős vezetője így nyilatkozott az együttműködésről: „Nagy öröm számunkra, hogy az idei évben Magyarországon egy exkluzív Krug x Lemon esemény alkalmával mutathattuk be a nemzetközi és hazai újságírók és champagne-szakértők számára a közös munkánk eredményét. Különleges szakmai kihívás a világ vezető champagne márkáival dolgozni, és a márkatulajdonos iránymutatása és az általuk adott inspirációk alapján a lokális piacra releváns, a személyiségüket megragadó és még magasabb szintre emelő márkaépítő kommunikációt meghatározni és az ehhez tartozó hosszútávú partneri kapcsolatokat kialakítani. A KRUG Single Ingredient esemény egy kiváló alkalom volt arra, hogy a BOTANIQ Turai Kastéllyal együttműködve, egy igazán különleges környezetben szólíthassuk meg a célközönségünket, ahol egy minden érzékszervre kiterjedő élményt kínálhattunk számukra.”

Krug – a champagne-ház, amely új etalont teremtett

A Krug-házat 1843-ban megalapító Joseph Krug álma az volt, hogy minden évben, az évjárat sajátosságaitól függetlenül, a lehető legtökéletesebb champagne-t alkossa meg. Joseph Krug abban hitt, hogy a champagne esszenciája maga az élvezet, ezért, kortársait megelőzve, egy egészen új kategóriát teremtett.  A szőlőültetvényen belüli parcellák és az onnan szüretelt szőlő borának egyediségét messzemenőkig tiszteletben tartotta, a reserve borokból pedig olyan sokszínű készletet alakított ki, amely lehetővé tette, hogy évről évre ugyanazt a kiemelkedő minőségű és karakterű champagne-t készíthesse el.

Az összetéveszthetetlen Krug champagne megalkotása, évről évre – ez jelenti mind a jelenleg hatfős borászcsapat, mind pedig Julie Cavil pincemester számára a legnagyobb kihívást. A Grande Cuvée az a tétel, amely bár non vintage, azaz évjárat nélküli champagne-ként kerül forgalomba, a gerincét mindig egy adott évjárat alapborai alkotják, amelyeket a tökéletesség és a maison-ra jellemző stílus megőrzése érdekében számos reserve borral házasítanak. Egyediség és a házasítás tudománya: a Krug 250 parcelláról szüreteli a szőlőt, a pincében pedig 150 parcella 14 évjáratának reserve bora áll rendelkezésre minden évben az ikonikus Grande Cuvée champagne megalkotásához.

pohárral koccintanak
Fotó: BOTANIQ Turai Kastély

A Première Edition-től, azaz a legelső Krug cuvée-től induló, így évente mindig eggyel növekvő számozás szerint a champagne-ház jelenlegi legfrissebb Grande Cuvée tétele a 2015-ös alapborra építkező 171ème Edition. A Krug a Grande Cuvée mellett a kiemelkedő évjáratokból az adott szüret karakterét kifejező, legalább 10 éves érlelésű vintage champagne-okkal is jelentkezik, továbbá 1983-ban megalkotta a Grande Cuvée rosé „párját” is, amelynek 27. kiadása a legfrissebb tétel.  A Krug champagne-portfólióját két parcellaszelektált, egy-egy adott szőlőfajtából készült, évjáratos champagne is gazdagítja.

„A különbségek felismerése és megmutatása a kreativitás kiapadhatatlan forrását jelentik. Úgy vélem, ez jelenti a pincemester feladatát a szőlőben. Akár a harmóniát, akár az egyensúlyt keressük, csakis a terroirunk sokszínűsége és az egyes parcellák egyediségének megmutatása által tudjuk a champagne nagyszerűségét megjeleníteni. A fenti paradoxon feloldásával vagyunk képesek újrateremteni Joseph Krug álmát, minden évben” – Julie Cavill, a Krug pincemestere.

A Krug champagne-kínálatán belül tehát nincs minőségi hierarchia; az egyes tételek között csupán az a különbség, hogy más-más módon fejezik ki a tökéletességet. A ház alapítójának filozófiáját a Krug család immár hatodik generációja közvetíti a palackokon keresztül a Krug rajongói felé. A Krug 1999 óta a Moët Hennessy, az LVMH luxusmárka-csoport bor- és szeszesital divíziójának tagja.

Címlapfotó és fotók: BOTANIQ Turai Kastélyt