Ezzel próbálják meggyőzni a magyar fiatalokat arról, hogy a bor jó dolog
A bor friss, innovatív arcát mutatja be a Magyar Bormarketing Ügynökség által elindított kampány, amivel elsősorban a fiatalokat célozzák meg.
A borágazati szereplők önkormányzata, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa után az állami Magyar Bormarketing Ügynökség is elindította a magyar borok népszerűsítését célzó kampányát. A Buborékok nyara elsősorban az Y és Z-generáció tagjait célozza meg. A borászok aktív bevonásával szervezett kampány kiemelt célja, hogy lebontsa a fiatalokban élő előítéleteket a borral kapcsolatban. Ezen kívül szeretnék megmutatni a bor friss és innovatív arcát, egyben felhívnák a figyelmet a felelős borfogyasztásra. Jöjjenek hát a buborékos italok, a pezsgők, a habzóborok és az újragondolt fröccsök!
A Magyar Bormarketing Ügynökség felel a Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos által megalkotott nemzeti bormarketing stratégia megvalósításáért. Ennek keretein belül elindították első belföldi kampányukat, a Buborékok nyarát, országos közterületi megjelenésekkel, digitális megoldásokkal és célcsoportreleváns véleményvezérekkel.
Magyar Bormarketing Ügynökség célcsoportja: fiatalok
A nemzeti bormarketing stratégia kutatásai megmutatták, hogy a bor, mint Magyarország kulturális örökségének fontos része válságban van. Bár kiváló boraink vannak, a borfogyasztás folyamatosan csökkenő tendenciát mutat. Az elsődleges fogyasztói bázis nem frissül, jellemzően sokkal kevesebb magyar bor kerül ma a fiatalok poharába, mint a korábbi generációk esetében. A borok világára inkább a hagyományok, a tradicionális készítési technológiák és a konzervatív értékek előtérbe helyezése jellemző. Mindezek távolabb állnak ettől a célcsoporttól, így a borfogyasztást is számos előítélet övezi.
A Z-generáció tagjai, a jövő borfogyasztói például az alkoholmentes vagy részlegesen alkoholmentes italokat részesítik előnyben. A nehezebb, hordós, testesebb borok helyett inkább a buborékokat, a frissítő, könnyed, gyümölcsös, reduktív tételeket preferálják. Épp ezért a Magyar Bormarketing Ügynökség nyári kampányának főszereplői a buborékos borok, a pezsgők, a habzóborok és a fröccsök, valamint a bor-és pezsgőkoktélok. Ezek (újra)felfedezésére és felelősségteljes fogyasztására hívják fel a figyelmet.
Buborékok nyara
A kampány középpontjában tehát a buborék áll, amely egyszerre utal a buborékos és habzó boros termékekre, valamint arra a közegre, baráti társaságra, amelyben hasonló érdeklődésű körű és ízlésű társainkkal jól érezzük magunkat.
„Kiemelten fontosnak tartottuk, hogy kampányunk tervezési és megvalósítási fázisaiba is aktívan bevonjuk a hazai borásztársadalmat. A Buborékok nyarához digitális csatornáikon és országszerte megtalálható, kóstolóhelyi aktivitásaikkal is csatlakoztak, amit ezúton is szívből köszönünk. A jövőben is a legfontosabb szövetségesekként számítunk rájuk” – hangsúlyozta Pusztai Anita, a Magyar Bormarketing Ügynökség marketingigazgatója.
„Milyen a te buborékod?”
A Magyar Bormarketing Ügynökség napokban indult kampányának kezdetén a buborekoknyara.hu weboldalon szavazásra invitálták a fiatalokat. Arra keresik a választ, melyik buborékos kategória a kedvencük: pezsgő, habzó-és gyöngyözőbor, fröccs, avagy bor-és pezsgőkoktél.
Bemutatkozott továbbá három baráti társaság, az Ivan & The Parazol zenekar, DJ Jauri, valamint Schoblocher Barbara énekesnő (Blahalouisiana) és barátai, akik megmutatják, hogy milyen, amikor hazai bor kerül poharaikba, és azt is, hogy milyen fröccsöt vagy borkoktélt isznak.
A fiatalok augusztus folyamán számos nagyszabású eseményen is találkozhatnak a Buborékok nyarával. Többek között a Balatonfüredi Borheteken, T-Danny Budapest Parkban tartott koncertjén, valamint a Balaton Pikniken és a Strand Fesztiválon. Hónap közepén továbbá útjára indul a Buborékok nyara retró kabrióbusza is, amely mozgó árusító- és kóstoltató pontként sorra látogatja ezeket az eseményeket. Így nemcsak a három buborékos kategória italait lehet felfedezni, hanem több magyar borászattal és borvidékkel is közelebbről megismerkedhetünk.
Érdemes követni a kampány kiemelt eseményeit és a résztvevő influencerek közösségimédia-felületeit is. Nemcsak Strand Fesztivál belépőket lehet ugyanis megcsípni, a nyertesek a fesztiválon, barátaikkal együtt, egy zártkörű bulin is koccinthatnak kedvenceikkel.
Mindenki keresse hát az említett eseményeken a borászoknál is a buborékos ajánlatokat, és készítse el saját borkoktélját, egyedi fröccsét!
Címlapfotó: Nomadic Kauma / Unsplash