chevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedesszertemailfacebookfilterhalinstagrammarha-vadminusphoneplussajtsalatasearchsertesstarszarnyastengeri-eteltiktokvincewishlist-activewishlist-inactive

Megvan a magyar bor egyik stratégiai célpiaca

2023. november 21.

A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos nyitotta meg a magyar standot a célország kiemelt szakkiállításán.

Stratégiai jelentőségű a Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenése a ProWine Shanghai Szakkiállításon. Ezt Magyarország nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosa mondta a szakkiállítás keretein belül tartott sajtótájékoztatón, 2023. november 8-án.

Magyarország kormányzati szinten képviseltette magát a ProWine Shanghai Szakkiállításon. Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos nyitotta meg az eseményre szervezett sajtótájékoztatót. Ezzel hivatalosan is elindította a Magyar Bor stand programjait.

A magyar bormarketing alappillérei 2026-ig

A 2022 és 2026 közötti négyéves időszakra jelentős kormányzati forrásokat különítettek el a magyar bor nemzetközi marketingjére. Az e feladatra 2022 nyarán kinevezett kormánybiztos az első időszakban megalkotta a (magyar) Nemzeti Bormarketing Stratégiát. Ezt kiterjedt kutatásokra alapozták annak érdekében, hogy átfogóan felmérhessék a magyar és nemzetközi borpiacot. Részletesen elemezték a szabályozási környezetet, vizsgálták a piacot a termelői, értékesítési, fogyasztói és kommunikációs szempontokból, trendeket elemeztek és lehetséges kitörési pontokat határoztak meg. Végül a Magyar Bormarketing Ügynökséggel megkezdték a stratégia operatív megvalósítását.

Elemzésükben Kínát Magyarország egyik fő boros célpiacaként azonosították. Ezért „stratégiai jelentősége van a marketingpolitikánk megvalósításáért felelős Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenésének a Prowine Shanghai szakkiállításon. Azért vettünk részt a rendezvényen, hogy minél szélesebb körben bemutathassuk folyékony értékeinket kínai barátainknak is, és marketingmunkánkkal egyaránt segíthessük a kínai importőrök és a magyar exportőrök munkáját” – fogalmazott Rókusfalvy Pál.

Goreczky Gergely, a Magyar Bormarketing Ügynökség vezérigazgatója a sajtóeseményen kiemelte: „Kutatásainknak köszönhetően ismerjük és folyamatosan monitorozzuk a kínai piac keresleti oldalát, vásárlói igényeit. Erre a tudásbázisra építve definiáltuk azt a releváns termékportfóliót, amellyel elsődleges célunkat kívánjuk elérni. Nevezetesen azt, hogy a magyar bor ismertségét és elismertségét innovatív eszközökkel, hatékonyan erősíthessük Kínában is.”

Tokaji és bikavér

A ProWine Sanghaj kiállításon a Magyar Bormarketing Ügynökség különböző szakmai, kereskedelmi, illetve fogyasztói célcsoportot célzó aktivitásokkal mutatkozott be a borkedvelő közönségnek. Ezzel kívánják növelni a Magyar Bor vonzerejét és versenyképességét. A kiállítás ideje alatt az érdeklődők különböző izgalmas szakmai programok révén, továbbá két fő termékvonal, a tokaji borok és a bikavér vörösbor bemutatásával ismerkedhettek meg a magyar borokkal és azok gasztronómiai komponálhatóságával. A programból kiemelkedett a Tokaj Cocktail Masterclass, valamint Fongyee Walker Master of Wine (MW) Tokaj Masterclass-e és Edward Ragg MW Bikavér Masterclass-e. A prémium magyar borok, az érdekes programok és vezetett kóstolók tehát kiváló alkalmat kínáltak a vendégek számára, hogy a ProWine Shanghai ideje alatt közelebbről is megismerkedhessenek a kiváló magyar borokkal és megízlelhessék a híres tokajit és a bikavért!

Címlapfotó: Big Dodzy / Unsplash