Megalakult az állami Magyar Bormarketing Ügynökség

2023. január 12.

Átszerveződik az állami bormarketing. Július óta kormánybiztosa van a területnek, most ügynökség alakult az élén egy nagy visszatérővel.

Önálló szervezet felügyeli a jövőben a bormarketing megvalósulását. Ez lesz a feladata a száz százalékos állami tulajdonban lévő Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt.-nek – írja a napi.hu.

A január 9-i Magyar Közlöny szerint a 2023 év elején létrejött ügynökség tulajdonosi jogait a kormányzat részéről a jövőben a Miniszterelnökséget vezető miniszter gyakorolja. Amit eddig lehet tudni, hogy a fő tevékenységei közé tartoznak majd konferenciák és kereskedelmi bemutatók szervezése és megvalósítása.

Az önálló Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. vezérigazgatója Goreczky Gergely. Ő 2021-ig az akkor még állami tulajdonú (azóta a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítványnak átadott) Grand Tokaj pincészet vezérigazgatója volt.

2022 júliusa óta kormánybiztosa is van a magyar bor ügyének. A közösségi marketing és a magyar bor népszerűsítésére irányuló kommunikációval összefüggő feladatok koordinálására Rókusfalvy Pált nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossá nevezte ki a kormány. A döntés értelmében a korábbi műsorvezető és borász feladata egy átfogó, a területre irányuló stratégia kidolgozása. 2022 novemberében egy szakmai rendezvényen jelentette be Rókusfalvy Pál, hogy hamarosan elkészül a bormarketing stratégia. Ennek megvalósítására évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a költségvetésből.

Címlapfotó: Xiangkun ZHU / Unsplash