Megérkezett az ital, ami az elemzők szerint népszerűbb lesz, mint a kóla
Alig mutatták be, máris átrendezni látszik a piacot az ital, ami a kóla babérjaira tör.
A Reliance Consumer tulajdonában lévő Campa nevű indiai szénsavas üdítőital-márka minapi feltámasztása az elemzők szerint komolyan át fogja rendezni az üdítőitalok piacát. A GlobalData adat- és elemzőcég nemrégiben végzett az újraindítás kapcsán kutatást. Ebben feltárta, hogy az árképzés, a magas marketingkiadások és a Reliance Consumer széles kiskereskedelmi értékesítési hálózata mind alkalmas arra, hogy a Campa a multinacionális szereplők, a Coca-Cola és a PepsiCo márkáival azonos szintre kerüljön – írja a The Drinks Business.
Piaci elemzők szerint a Coca-Cola és a PepsiCo jelenleg egyértelműen uralja a 18 milliárd dolláros (nagyjából 6000 milliárd forintos) indiai szénsavas üdítőital-piacot. Mindez a Campa újbóli megjelenésével azonban hamarosan megváltozhat.
A márka 2022 augusztusában történt felvásárlását követően a Reliance Group nagy mennyiségű Campát értékesített a Reliance Retail üzletekben. Azóta újra bevezette a terméket három ízben (kóla, citrom és narancs), és öt kiszerelésben (200 ml, 500 ml, 600 ml, egy liter és két liter). A GlobalData értékelése szerint ez egy határozott lépés abba az irányba, hogy a Campa felvegye a versenyt Indiában a legnépszerűbb szénsavas üdítőital-márkákkal.
Bobby Verghese, a GlobalData fogyasztói elemzője szerint az árképzés az egyik kulcs. „A Reliance Consumer a versenyképes árképzés révén a piac nagyágyúival, a Coca-Colával és a PepsiCóval is felveszi a versenyt. A Campa Cola 200 ml-es verziójának bevezető ára 10 rúpia (451 forint). Ehhez képest a Coca-Cola 250 ml-es kiszerelése 20 rúpiába (902 forint) kerül. Fontos tudni, hogy a többségében vidéken élő indiaiak nagyon árérzékenyek.”
A Reliance ráadásul nem áll meg itt. Tervben van az indiai krikettfanatikusok bevonzása, hogy a márka elérését az Indiában rendkívül népszerű sport rajongóinak körében is kiszélesítsék.
Címlapfotó: Danny Lines / Unsplash