Angliában egy fura trükkel sikerült fellendíteni a borfogyasztást
7 százalékkal sikerült növelni vendéglátóhelyeken a borfogyasztást egyetlen hónap alatt.
Egy új tanulmány szerint azok a brit kocsmák, amelyek a sörös poharak méretének csökkentésével kísérleteztek, az eladott sör mennyiségének csökkenése mellett a bor népszerűségének fellendülését tapasztalták.
A Cambridge-i Egyetem nemrégiben készült tanulmányának eredményeit a The Drinks Business szemlézte a minap. Mint írják, a felhasznált pohár méretének csökkentése negatív hatással volt a sör és a cider eladási számaira, a borfogyasztást viszont ösztönözte.
A kutatás során tizenhárom angol kocsmában vizsgálták a vásárlói magatartást egy hónapon keresztül. Ebben az időszakban a tulajdonosok az Egyesült Királyságban sztenderdnek számító pint (5,68 deciliter) helyett háromdecis pohárban kínálták a sört és a cidert. Miközben ennek következtében a két ital forgalma közel 10 százalékkal csökkent, a bor népszerűsége 7,2 százalékkal nőtt.
Theresa Marteau professzor, a Cambridge-i Egyetem viselkedés- és egészségkutató részlegének igazgatója szerint a kutatás eredményei összhangban vannak a szakirodalommal. Korábbi tanulmányok már megerősítették: a kisebb adagok segíthetnek abban, hogy kevesebb mennyiség fogyjon.
Fontos megjegyezni, hogy a tanulmányok nem vették figyelembe az átpártolás (valószínűleg nem várt) jelenségét. Vagyis attól, hogy a sörfogyasztás csökken, még nem biztos, hogy kevesebb alkoholt fogyasztunk. Ezzel párhuzamosan ugyanis (legalábbis a legújabb kísérlet alapján) fellendült a borfogyasztás. Márpedig a bor egy magasabb alkoholtartalmú ital, tehát az űrtartalom csökkenése mellett akár még nőhet is az elfogyasztott alkohol mennyisége. A kutatásnak így elsősorban a borászok örülhetnek, nem pedig azok, akik az alkoholfogyasztás visszaszorulásában reménykednek.
Címlapfotó: CA Creative / Unsplash