hamburgert eszik egy nő

Szalonna és bandája: 5 egészségtelen étel, amit jobb elkerülni

5 étel, aminek fogyasztását mindenképpen érdemes visszafogni, ha egészségesen élnél - vannak köztük kisebb-nagyobb meglepetések is.


Vannak olyan élelmiszerek, amelyeket az egészséges és kiegyensúlyozott étrend érdekében kerülnöd kell. A falstaff oldala összeszedte, hogy mik ezek, és miért is ártalmasak számodra.

Bacon

szalonnadarabok serpeny\u0151ben

Fotó: Unsplash / Michelle @New Layer Photography

Sokan nem tudják, hogy a szalonnát az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ugyanabba a kategóriába sorolja, mint a dohányt. Ennek oka az a folyamat, amelynek során a „normális" emberi sejtek rákos sejtekké alakulnak át – a szalonna a dohányhoz hasonlóan serkenti ezt a folyamatot.

Chips

s\u00e1rga chipsek

Unsplash / Mustafa Bashari

A chipsek köztudottan egészségtelen nassolnivalók, mivel magas a telítetlen zsírsav- és nátriumtartalmuk. Tápértékük is alacsony, ezért egészséges alternatívákkal, például diófélékkel kell helyettesíteni őket.

Hozzáadott cukor

egy poh\u00e1r k\u00f3la

Fotó: Unsplash / Blake Wisz

Ha olyan élelmiszerrel találkozol, ami hozzáadott cukrot tartalmaz, jobb, ha úgy döntesz, hogy nem fogyasztod el. A hozzáadott cukroknak gyakorlatilag nincs tápértéke, és közvetlen kapcsolatban állnak az elhízással és az anyagcsere-zavarokkal.

Hidrogénezett zsírok

k\u00e9t hamburger \u00e9s s\u00fcltkrumpli barna fa asztalon

Fotó: Unsplash / Karolina Kołodziejczak

A zsíroknak ez a kategóriája gyakran a készételekben és a gyorséttermi termékekben van "elrejtve". A hidrogénezett zsírok nem járulnak hozzá a termékek jobb ízéhez, a gyártók költséghatékonysági okokból használják őket.

Sült ételek

barna h\u00fasok kock\u00e1s szalv\u00e9t\u00e1ban

Fotó: Unsplash / Tareq Ismail

A sült ételek általános tiltása nem szükséges az egészséges táplálkozáshoz. Ügyelni kell azonban a megfelelő olaj használatára és a megfelelő sütési időre. A legjobb alternatíva: válts modern forrólevegős sütőre!