Mesterséges intelligencia tervezte egy borászat a plakátját, az eredmény meghökkentő
Bor és művészet egészen újszerű találkozásának lehetünk szemtanúi egy innovatív kis borászat most bemutatott reklámanyagán.
A svájci Tessin (olaszul) Ticino kanton Svájc legdélibb kantonjai, az olasz Piemont és Lombardia régiókkal határos. Számos borászat működik itt, a festői Lago Maggiore tóval szomszédos lankákon. Ezeknek a pincészeteknek a világsikerre egyelőre még várniuk kell, viszont jó úton haladnak a világhírnév felé. Bizonyosan a régió borászataira irányítja a figyelmet az Al Mulinetto legújabb „dobása”, illetve az arról beszámoló Falstaff cikk.
A pincészet által megbízott Grit Wolanynak ugyanis olyan plakátterveit fogadták el, amit a svájci digitális művész mesterséges intelligencia segítségével alkotott meg. Az „Ivás kortárs művészete” című ötrészes sorozat keretében számítógép alkotott képeket annak alapján, ami „eszébe jutott” a pincészet merlot boráról, vagy éppen a grappájáról. Az alkotás során Wolany betáplálta a különböző italok kóstolójegyzeteit. A merlot-nál például a „testes, karakteresen fűszeres, finoman gyümölcsös, nagy struktúrájú, elegáns, enyhén tanninos” mentén fogott a gép a rajzolásba. Többszáz képet is készített a mesterséges intelligencia, ezeket kombinálta, finomította a művész, így született meg a végeredmény.
Bor és művészet mindig közel állt egymáshoz, korábban már mi is bemutattuk ennek egy szép megvalósulását. Kíváncsian várjuk azonban, mi lesz ennek az újfajta megközelítésnek a sikere, vajon megnő-e a kereslet az Al Mulinetto borok iránt.
Címlapfotó: Joanna Kosinska / Unsplash