Olyan történt az USA-ban, ami eddig még soha
Sokak szerint azonban ez csak rövid ideig tart és Trump beiktatása után “helyreáll a rend”.
Az USA lakói lokálpatrióták, ha a sörökről van szó. Legalábbis így volt ez egészen 2023-ig. 2024-ben ugyanis olyan történt, ami még soha azelőtt. A YouGov piackutató cég kimutatása szerint a 2024-es évben – először a mérések megkezdése óta – népszerűbbek az import sörök az Amerikai Egyesült Államokban, mint hazaiak. A YouGov által 24 millió amerikain elvégzett közvéleménykutatásán az import sörök nyerték a kedveltségi versenyt.
A márkákra lebontva ez azt jelenti, hogy az ír Guinness végzett az első helyen, míg a második és harmadik helyen a hivatalosan mexikói Modelo és Corona végzett. A dobogóról éppen csak lecsúszott a holland Heineken. Az első, ízig-vérig amerikai sör, a Samuel Adams az ötödik helyen végzett. Bár mindez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az USA-ban több import sör fogy, mint hazai, tény, hogy ilyen eredmény még sosem jött ki a felmérés történetében.
Egyes elemzők szerint Donal Trump régi-új amerikai elnök 2025. január 20-i beiktatásával ez a trend visszafordulhat – írja a közvéleménykutatás eredményét közlő The Drinks Business oldal. Trump már első hivatali ideje alatt is a hazai termékeket pártfogolta. A szövetségi intézmények számára előírta, hogy ahol lehetséges, beszerzéseiknél az amerikai termékeket részesítsék előnyben. A mostani elnökválasztási kampányban pedig ígéretet tett rá, hogy 25 százalékos import vámot vet ki, a mexikóból érkező árukra. Ez különösen a Modelót és a Coronát érintené érzékenyen.
A 10 legnépszerűbb sörmárka az USA-ban
- Guinness
- Modelo
- Corona
- Heineken
- Samuel Adams
- Blue Moon
- Miller
- Stella Artois
- Coors
- Miller High Life
Címlapfotó: Chris Hardy / Unsplash