Megszületett a női sör

2024. február 14.

Kim Kardashian és Katalin walesi hercegné poharában is gyakran feltűnik a szóban forgó sör.

Sört inni a jól berögzült sztereotípiák szerint még mindig inkább a férfiak szoktak. E tekintetben beszédes a KSH 2019-es jelentésének idevágó része: „A legalább heti gyakorisággal italozó 15 éves és annál idősebb férfiak körében a sör a legnépszerűbb, héttizedük választékában szerepelt, míg a borivók aránya alig haladta meg ennek a felét. A nőknek a háromtizede volt sörfogyasztó, náluk a bor állt az első helyen, közel kétszer annyi nő ivott bort, mint sört.”

Ez a trend viszont egyre inkább megtörni látszik a világban, és különösen Nagy-Britanniában. A szigetországban egyre több hölgy fogyasztja a fekete színű, szénsavmentes, hagyományosan eléggé maszkulinnak tartott Guinness-t.

A sör, amit Kardashian és a rögbisek is imádnak

Az ír Guinness (eredetileg) férfias imázsáról sokat elárul, hogy a márka évek óta névadó szponzora a Guinness Six Nations nemzetközi rögbitornának. Kétségtelenül nehéz ennél maszkulinabb játékot találni, ezzel együtt úgy tűnik, a márka igyekszik nyitni a nők felé. S teszi mindezt sikerrel: Nagy-Britanniában mára a nők egyik kedvenc sörévé vált. A Guinness-t is magába foglaló Diageo nevű szeszesital-konglomerátum vezérigazgatója, Debra Crew szerint az elmúlt évben 24 százalékos növekedés tapasztaltak a fekete sört fogyasztó hölgyek számában. „Egyre több Guinness-t ivó nőt látunk” – mondta Crew a The Telegraph szerint. Hozzátette, mindezt ő maga is első kézből tapasztalta a kocsmákban. „Amikor a nők megkóstolják, rájönnek, hogy valójában sokkal könnyedebb ital, mint amilyennek addig gondolták” – magyarázta az okot.

A stout sörökre jellemző kávés és kissé karamellás kortyot a szén-dioxid helyett használt nitrogén még tovább lágyítja. A könnyű fogyaszthatóság mellett azonban persze a közösségi média is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ennyire kiugróan népszerű a nők körében az ír sör. Kim Kardashian még tavaly márciusban posztolt egy Instagram-sztorit. Abban egy korsó Guinness-szel és egy felespohárral a kezében áll egy londoni pubban. Azt nem tudni, hogy fizetett promócióról van-e szó, vagy a valóságshow-sztár tényleg szereti az italt. Mindenesetre a poszt elég nagyot dobott a sör népszerűségén. Ezután Katalin walesi hercegnét is lencsevégre kapták egy írországi látogatás során, ahol szintén egy korsó Guinness-t kortyolgatott.

Debra Crew szerint szó sincs átpozicionálásról, a férfiak ugyanúgy fontos célcsoportot jelentenek a jövőben is. Mindössze azt szeretnék, hogy a nők is felzárkózzanak fogyasztásban a férfiak mellé.

Címlapfotó: rashid khreiss / Unsplash