Sopron jövőjéről is beszélgettek a borászok a kormánybiztossal
Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos soproni borászokkal találkozott és beszélgetett a magyar bor jövőjéről.
Borkultúráról és a magyar bor jövőjéről beszélgetett Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos soproni borászokkal a Vinodome-ban a SopronFest keretében. A borágazat csak a fiatalok felé való nyitással és a borászok közötti összefogással érheti el, hogy túllendüljön jelenlegi nehezebb periódusán. A Nemzeti Bormarketing Stratégia ennek a keretét és irányát jelöli ki, kutatásokkal megalapozott hátteret és támogatást biztosítva a magyar borászoknak.
A borágazat világszinten válságban van. Többek között a túltermelés és a klímaváltozás miatt, valamint azért, mert más alkoholos italok jobban meg tudják szólítani a fiatal korosztályokat. Edukációra, innovatív megoldásokra, termékfejlesztésre – alkoholmentesített vagy alacsonyabb alkoholtartalmú borok – és a fiatalokat valóban megszólító és elérő kommunikációra van szükség ahhoz, hogy ez a tendencia megváltozzon. Ezért is fontosak az olyan események, mint a SopronFesten megvalósult beszélgetés.
A kerekasztal résztvevői – Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, Molnár Ákos, Sopron Hegyközségi elnök, Taschner Kurt borász, a Magyar Bor Akadémia volt főtitkára, Orosz Csaba, borász (Stubenvoll Pince) és Grubits Tamás, marketingszakember – mindannyian egyetértettek abban, hogy csak közös irányt követve, összefogással lehet a magyar bort és borkultúra jövőjét építeni, amelynek végcélja a magyar bor értékének növelése. Ezért a magyar bor egyediségét kell megmutatni a világnak úgy, hogy az egységesen kommunikálható legyen. Ezt támogatja a Nemzeti Bormarketing Stratégia, amit részletes kutatások alapoztak meg. Ebben felmérték a magyar és a világpiacot és azonosították a problémákat és a kitörési lehetőségeket. Jelenleg a magyar borfogyasztás 20 %-át a kékfrankos adja, ami a Soproni borvidék legjellemzőbb bora. Erre építve, valamint a lokálpatriotizmust – hazai borok fogyasztása, a vendéglátóhelyeken a régió borait kínálva – erősítve kell a régió borászainak dolgozniuk.
Címlapfotó: Szalay Károly