7 villányi borász hatodszor is megmutatta
A 2018-ban létrehozott új termék fiatalos, bulis, kedves, pimasz, vagány és izgalmas is egyben.
2018-ban a Villányi borvidék termelői a piaci trendekhez igazodva elhatározták, hogy egy olyan bort kívánnak megalkotni, amely a borvidék könnyed, mosolygós arcát mutatja meg a borkedvelő közönségnek.
A REDy, a Villányi borvidék közösségi bisztróbora. Nemcsak könnyed és vidám, de gyümölcsös, fiatalos, bulis, kedves, pimasz, vagány és izgalmas egyben. Nem akar több lenni, mint ami, de kevesebb sem. Pont olyan, mint a készítői, a fiatal és örökifjú villányi borászok. Míg a másik borvidéki márka, a Villányi Franc a borban komolyabb elmélyülést kereső fogyasztókat célozza, ez a bor a laza beszélgetések, bulik társa. Egy kiváló választás a mindennapokra.
A „Villány vidám arcát” felvillantó REDy egy portugieser alapú házasítás. A fő fajta mellett megjelenhet még a blauburger, zweigelt, kékfrankos, kadarka és más Villányban honos fajta. Az alkotók elképzelése szerint illatában elsődlegesek a piros- és feketebogyós gyümölcsök, amelyet enyhe hordóhasználatra utaló fűszeres aromák egészíthetnek ki. Kortyban a lendületes, gyümölcsös, primer ízek dominálnak.
Az új évjárattal legelőször április 15-én a pécsi Dóm Kőtárban, a Portugieser du Monde nemzetközi borversenyt kísérő kóstolófesztiválon találkozhattak az érdeklődők, ahol nagy sikert aratott. A rendezvény keretében Gere Zsolt mesélt a villányi REDy koncepciójáról. Közben a REDy készítő borászatok személyesen mutatták be a portugieser alapú házasításaikat. A 2022-es évjáratból 7 REDy indult útjára, de töretlen az érdeklődés a pincészetek körében. Várhatóan még többen fognak csatlakozni év közben az együttműködéshez.
Címlapfotó: Villány-Siklósi Borút