A legjobb étterem a határ déli oldalán: kipróbáltuk és tetszett!

2023. november 02.

A Gostišče Taverna a határtól fél órára fekszik Szlovéniában. Autentikus ízek, házias konyha, csodás panoráma, állandó teltház.

A Vince Magazin novemberi lapszámában ismét egy grandiózus utazásra vállalkoztunk. Tavaly Burgenlandban töltöttünk két felejthetetlen napot, idén pedig Szlovéniát vettük fel az úti céljaink közé. Ezúttal Jeruzalembe kirándultunk, ahol megkóstoltuk a Verus és a Puklavec csodálatos borait, bekuckóztunk egy lenyűgöző szálláshelyre, és elmerültünk a kulináris élvezetekben a Gostišče Tavernában. Minderről hosszabb beszámolót hozunk a novemberi lapszámunkban (8-án érdemes figyelni a postaládát!), most pedig képekben mutatjuk, miért is szerettünk bele ebbe a borvidékbe.

Olvass bele a cikkbe!

Ülünk a körpanorámás teraszon; ameddig a szem ellát, sárgába és borostyánba forduló, szédületesen kanyargó szőlősorszerpentinek. Harmadik órájába léptünk az ebédnek, főételünk egyelőre még sehol, két fogás között a horizonton békésen legelésző bárányokat fürkésszük, ahogy jobbról balra csúsznak, majd egy idő után, lefelé. „Mintha megállt volna az idő” – hangzik el a mondat, az, ami a legjobban összefoglalja az együtt átélt 36 órát. Néha ennyi is elég az elvarázsolódáshoz, és bort prédikáló újságíróként mindig úgy gondolom, hogy a legnagyobb siker az, ha még egy emberről elmondhatjuk: ő is közénk tartozik, őt is megérintette a fermentálódó bor illata.

Egy kirándulás képekben

A teljes cikk és élménybeszámoló a november 8-án megjelenő Vince Magazinban lesz olvasható!