Papír csomagolást kapott az egyik kedvenc prémium italunk
A fenntartható előállítás felé szeretne elmozdulni a gyártó. Prémium bor és gin is jelent már meg papír palackban.
Papír palackban is a piacra dobta a Baileyst a brit Diageo. A világ egyik piacvezető prémium alkoholos italgyártó cégének tulajdonába tartozó ír krémlikőr környezetbarát csomagolása 2024 nyarán debütált Barcelonában. Kezdésként 2000 darab 80 milliliter űrtartalmú kisüveget osztottak szét a spanyol városban a Time Out fesztiválon. A csomagolás 90 százaléka papírból van, belül egy vékony műanyag réteggel, amit az újrahasznosítás előtt nem kell különválasztani a csomagolás többi részétől – számolt be róla a thedrinksbusiness.com.
Diageo is rolling out a paper-packaging trial for its Irish cream liqueur brand Baileys, the group’s first consumer-facing paper bottle test. Learn more about the sustainability initiative here:https://t.co/5luY4ZKPCr pic.twitter.com/1RiPyovS6X
— Inspira Marketing (@Inspira_Mktg) June 3, 2024
A Diageo a pilot projekt keretében arra kíváncsi, fogyasztóik mennyire találják vonzónak, hogy kedvenc italuk fenntartható csomagolásba kerül. Ha beválik a dolog, akkor a tervek szerint hasonló kísérletbe fognak egy másik márkájuk, a Johnnie Walker whisky esetében is.
A brit cég nem az első, amelyik hosszútávon kiváltaná az üveget, akár a prémium termékeik esetében is. Egyelőre kis szériában, de korábban jelentek már meg felsőkategóriás borok és ginek is papír csomagolásban. Ez egybevág azzal, hogy a fiatal generációknál az italok kiválasztásánál az íz mellett egyre fontosabb szerepet játszik például a fenntartható előállítás.
Címlapfotó: American Heritage Chocolate / Unsplash