Egyre többen isszák ezzel az itallal együtt az alkoholt, nem véletlenül
Egyre gyakoribb jelenség, hogy a fogyasztók a társasági eseményeken felváltva isszák az alkoholt és valami mást.
A Diageo italgyártó- és forgalmazó óriásvállalat az év elején bemutatta a Distilled 2025 című jelentését. A kimutatásból elég jó képet kaphatunk azokról a trendekről, amelyek ebben az évben várhatóan meghatározzák majd italfogyasztási szokásainkat.
A mesterséges intelligencia segítségével összeállított tanulmány több mint 160 millió online beszélgetést elemzett. A cél az emberek kapcsolatteremtési, szocializációs és ivási szokásaiban bekövetkező változások feltárása volt, hiszen ezek várhatóan az italiparra is hatással lesznek. Ez alapján 4 fő trend látszik kirajzolódni – írja a The Drinks Business.
Csak egy éjszakára szóló élmények
Egyre keresettebbek az egyszeri társasági alkalmak. A pop-up bárok, a hibrid digitális-fizikai helyszínek és a VR gaming lounge-ok még sosem voltak ilyen népszerűek, hiszen az emberek egyre inkább az emlékezetes élményeket helyezik előtérbe a rutinszerű kocsmázással szemben.
Felváltva ivás
Egyre gyakoribb jelenség, hogy a fogyasztók a társasági eseményeken felváltva isznak alkoholos és alkoholmentes italokat. A tendencia a kiegyensúlyozott ivás iránti növekvő érdeklődést tükrözi.
AI alapú szocializáció
Ahogy a mesterséges intelligencia jobban beépül a mindennapi életünkbe, egyre inkább képes arra is, hogy befolyásolja az emberi kapcsolatokat. Az AI által támogatott társas interakciókkal kapcsolatos beszélgetések száma világszerte 83 százalékkal nőtt a kimutatás szerint. A mesterséges intelligencia valószínűleg egyre megbízhatóbban segít majd egy-egy társas összejövetel, például bártúra megszervezésében.
Az italgyártók reakciója
Mivel a mértékletesség egyre több fogyasztó számára válik kulcsfontosságú prioritássá, az italgyártók is egyre több alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú opciót kínálnak a hagyományos italok mellett.
A mesterséges intelligencia integrációja szintén komoly lehetőséget jelent az italmárkák számára arra, hogy versenyképesek maradjanak. Azáltal, hogy a technológiát az ajánlások személyre szabására vagy az általános fogyasztói élmény fokozására használják, a vállalatok közvetlenebb kapcsolatot alakíthatnak ki vevőbázisukkal.
Szerző: Csáka Eszter
Címlapfotó: Andra C Taylor Jr / Unsplash