Kávé és sertéshús: 500 ezer megtekintésnél jár ez a trükk

2024. március 18.

Ennél bizarrabb dolgot még nem hallottunk a kávé kapcsán.

A Starbucks egészen furcsa ízesítésű kávét dobott piacra Kínában. A „Bőséges Év Pikáns Latte” elnevezésű kreációt a kínai holdújév alkalmából vették fel a kínálatba. A Starbucks maga „érdekes”-ként jellemzi az új terméket – olvasható a CNN oldalán.

Nos, a cég tulajdonképpen nagyon enyhén fogalmaz, itt inkább egy bizarr ízesítésről van szó. A „Bőséges Év Pikáns Latte” esetében ugyanis a gőzölt tejjel készített eszpresszójukat Dongpo sertéshús szósszal bolondítják meg. Ha ez még nem lenne elég, a kávé tetejére egy szelet párolt sertéshús is kerül. Az új kreáció 68 jüanba (átszámítva 3500 forintba) kerül. De beszéljen inkább a kép helyettünk:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

6ixBuzz 📰🐝 (@6ixbuzz.media) által megosztott bejegyzés

A kínai újév vagy holdújév a világ népességének egynegyede számára az év legnagyobb ünnepe. Kínában a legfontosabb, de Kelet-Ázsia más országaiban is ünneplik. Ahogy a hiedelem szerint Magyaroszágon például a lencse vagy a malac fogyasztása, úgy Kínában maga a húsevés hoz bőséget a következő esztendőre.

Nem meglepő módon a sertés latte nagyot megy a kínai közösségi médiában. A bemutatása után pár nappal már félmillió megtekintésnél járt, igaz szkeptikus kommentelők is akadtak.

A Dongpo ételt egyébként Szu Si vagy másnéven Szu-Tung-póról, a 11. században élt kínai költő, esszéíró, kalligráfus, festő és államférfiról nevezték el. A legenda szerint Tung-po kormányzóként egyszer kitisztíttatta a vidék egyik erősen elalgásodott tavát. Ez igen kemény munkának bizonyult, ezért a munkásoknak jó erőt adó sertéshúst és rizsbort vitetett. A konyhán ezt félreértették és a húst rizsborban pácolták. Így született meg a sertés Dongpo módra. Tung-po egyébként maga is nagyon szeretett enni, a sertéshúshoz még ódát is írt.

Címlapfotó: Nguyen Tong Hai Van / Unsplash