Egészséges változatban is kapható lesz az egyik kedvenc üdítőnk!
Kevesebb cukrot, kevesebb kalóriát és több prebiotikus rostot tartalmaz.
Egyértelmű, hogy a fiatal fogyasztók egyre nagyobb arányban fordulnak el a hagyományos, cukros üdítőitaloktól, és inkább egészségtudatosabb alternatívákat keresnek. Erre reagálva a PepsiCo egy vadonatúj termékkel rukkolt elő: prebiotikumos kólájukkal különösen a Z generációt szeretnék megszólítani.
Ram Krishnan, a PepsiCo vezérigazgatója szerint az új ital a klasszikus kóla modern újraértelmezése, amivel a cég a változó fogyasztói igényekre reagál. A termék a Pepsi állandó kínálatának része lesz, megjelenését pedig a Poppi nevű márka felvásárlása előzte meg. Az egészségtudatos, prebiotikus italairól ismert Pepsi-almárka már most hatalmas népszerűségnek örvend az amerikai fiatalok körében.
Az új ital mindössze 30 kalóriát és 5 gramm nádcukrot tartalmaz, ráadásul mesterséges édesítőszerek nélkül készül. Dobozonként 3 gramm prebiotikus rostot biztosít – hasonlóan a Poppi termékeihez. Az ital két változatban, eredeti kólaízben és meggy-vanília ízben lesz elérhető. Online forgalmazása 2025 novemberében, a Black Friday keretében indul majd az Egyesült Államokban, míg a boltok polcaira 2026 februárjában kerül. Az ára várhatóan magasabb lesz, mint a hagyományos Pepsié, inkább a prémium kategóriás Poppi árszintjéhez igazodik majd. Európai bevezetésről egyelőre nincs hivatalos információnk, első körben valószínűleg csak a kisebb boltok polcain, importként bukkanhat fel.
A PepsiCo eredetileg a Soulboost márkanév alatt tervezett piacra dobni egy egészségesebb üdítőt, ám a termék fejlesztését végül leállították, mivel a piaci előrejelzések alapján egyáltalán nem ígérkezett sikeresnek. Eközben a rivális Coca-Cola az év elején bemutatta saját prebiotikus üdítőitalát, amelyet a 24 éve létező Simply gyümölcslémárka termékeként dobott piacra.
A világ első (Coca-Cola) és második (Pepsi) legnépszerűbb szénsavas üdítőjének gyártója tehát kézzelfogható lépéseket tesz az egészségesebb termékek felé, ez pedig egyáltalán nem véletlen: ahogy a Food Dive kiemeli, az amerikai kormány a Make America Healthy Again (tegyük újra egészségessé Amerikát) elnevezésű kezdeményezés részeként arra ösztönzi az élelmiszeripari szereplőket, hogy javítsanak kínálatuk tápértékén.
Címlapfotó: Andras Joo / Unsplash