40 magyar étterem különleges kezdeményezése

2023. október 18.

Október 20. és 29. között egyedülálló élményben lesz részük a vendégeknek.

Október 20. és 29. között, közel 40 fővárosi és vidéki étterem közreműködésével rendezik meg a Champagne Weeket, a nemzetközi Champagne Day kibővített eseménysorozatát. A kezdeményezés célja, hogy a champagne fogyasztása és szeretete ne kizárólag az ünnepi alkalmakra korlátozódjon és egy minél szélesebb közönség számára váljon elérhetővé.

A minden évben hagyományosan október negyedik péntekén megrendezett nemzetközi Champagne Day világszerte mozgatja meg a rajongókat. A világnapot Magyarországon olyan ikonikus márkák karolták fel, mint a Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Ruinart, Dom Pérignon Charles Heidsieck és Deutz. A kezdeményezés kibővítésének köszönhetően minél több olyan vendéget szeretnének megszólítani, akik nyitottak az újdonságokra és a kulináris élmények gyűjtése mellett a minőségi italválasztásra is nagy hangsúlyt fektetnek.

A Champagne Week minden érdeklődő és rajongó számára tartogat majd újdonságokat, hiszen ezúttal pohárral is kóstolhatóak lesznek azok a tételek, amelyek a hétköznapokban általában csak palackkal elérhetőek. Az exkluzív ajánlatokról a résztvevő vendéglátóhelyek platformjain értesülhet a közönség.

Ahol a csoda történik

Champagne tartomány az egyetlen olyan hely Franciaországban, amelynek területi határait, tradícióit és művelésének módszertanát 1936 óta jogi értelemben véve is védettnek minősítették. Csak az a pezsgő minősülhet hivatalosan champagne-nak, amelyet helyileg Champagne-ban a tradicionális metódus, az úgynevezett méthode traditionelle alapján készítenek el, háromféle szőlő a pinot noir, pinot menuier és chardonnay felhasználásával.

A champagne készítés hagyományai a középkorig nyúlnak vissza, azonban valódi népszerűségre a 19. századtól kezdve tett szert. Az ital – amelynek többek között Napóleon is lelkes fogyasztója volt – az ünnepi események, gálák, exkluzív vacsorák kihagyhatatlan kiegészítőjévé vált. A legnagyobb házak azóta is a kiválóság és a fényűzés jelképei: a Moët & Chandon, Veuve Clicquot és Dom Pérignon neve a mai napig egyet jelent a magas minőséggel és a luxussal.

zöld champagne üveg asztalon, mellette pohár, mögötte kanapé
Fotó: Fine Brands Company

„Partnereinkkel együtt egész évben azért dolgozunk, hogy a champagne-ra fogékony közönséget folyamatosan edukáljuk és megismertessük őket az újdonságokkal. A Champagne Week egy kiemelkedő lehetőség számunkra, hogy olyan maradandó élményt szerezzünk a vendégeknek, amelynek köszönhetően a champagne megértése, fogyasztása és szeretete az életmódjuk részévé válhat” – fogalmazott Rozsnyói Krisztián, a Fine Brands Company értékesítésért- és marketingért felelős vezetője.

A Champagne Weeken résztvevő budapesti vendéglátóhelyek

  • Alessio Kávézó & Étterem
  • Balagan
  • Bombay Budapest
  • Borkonyha
  • Déryné
  • DiVino Bazilika
  • Felix Kitchen & Bar
  • Flava Kitchen & More
  • Kempinski Hotel Corvinus
  • Leo Rooftop Budapest
  • Mercatino Ristorante Enoteca
  • Pasarét Bisztro
  • St. Andrea Skybar
  • St. Andrea Restaurant
  • Stand Restaurant
  • Tokio Budapest
  • Urban Betyár Restaurant
  • W Budapest
  • Yama Budapest

A programban résztvevő vidéki vendéglátóhelyek

  • Apatúr Sörház, Győr
  • Avalon Resort & Spa, Miskolctapolca
  • Bambara Hotel, Felsőtárkony
  • Bori Mami, Gyöngyös
  • BOTANIQ Turai Kastély, Tura
  • Casa Christa, Balatonszőlős
  • DiVino, Győr
  • Hotel Vinifera Wine & Spa, Balatonfüred
  • IKON Restaurant, Debrecen
  • Kreinbacher Birtok, Somló
  • Lamaréda Étterem és Bisztró, Győr
  • LUA Resort, Balatonfüred
  • Mala Garden Hotel, Siófok
  • Mövenpick Balaland Resort Lake Balaton, Szántód
  • 42 Restaurant, Esztergom
  • Piac 42, Esztergom
  • Platán Gourmet, Tata
  • Sieger Sport & Gastro Bar, Győr

Címlapfotó: Fotó: Fine Brands Company