A champagne melléktermékéből készül az új luxuscikk

2024. február 05.

Champagne borvidékén egyre több pincészet vált „zöldre”. Az újításairól ismert champagne-ház most minden eddiginél merészebbet dobott.

A Veuve Clicquot champagne-ház több mint két évszázados múltra tekint vissza. A ház a sikertörténetét megalapozó Madame Clicquot szellemiségét továbbörökítve kiemelten fontosnak tartja a tehetséges és inspiráló nők támogatását.

Egy fáradhatatlan újító

A Philippe Clicquot-Muiron által 1772-ben alapított illusztris pezsgőház útját a nagyság felé a fiatalon megözvegyült Madame Clicquot, születési nevén Barbe-Nicole Ponsardin kövezte ki. Madame Clicquot öröksége messze túlmutat a champagne-okon: úttörő volt egy olyan korban, amikor a vállalkozásokat szinte kizárólag férfiak irányították. Férje halála után 1805-ben Barbe-Nicole nemcsak a családi vállalkozás élére állt és vitte sikerre azt, hanem forradalmasította a pezsgőkészítést is. Neki köszönhetően a Veuve Clicquot számos olyan újítást vezetett be, amely meghatározta a márka identitását és kitörölhetetlennyomothagyotta champagnevilágban: a brut stílus, a rosé champagne és a mai napig használt rázóállvány egyaránt Madame Clicquot nevéhez fűződik. 1831-ben egy olyan márkáról álmodott, amely New Yorkban és Szentpétervárott is vezető szerepet tölt be. Ma, 2023-ban elmondhatjuk, hogy az álma valósággá vált. Bár, a legszebb pezsgőspalackot nem ők jegyzik.

Példaképek

Madame Clicquot bátor, újító és inspiráló szellemiségének jegyében a Veuve Clicquot kiemelt figyelmet szentel a nőket támogató kezdeményezéseknek. Az 1972-ben alapított Veuve Clicquot Business Woman Award az üzleti életben vállalkozóként vagy vezetőként kiemelkedő sikereket elért nőket ismerte el, míg a New Generation Award a fiatal, ígéretes tehetségeket díjazta. 2019-ben elindult a Bold by Veuve Clicquot átfogó nemzetközi program, amely a jövő generációk számára példaképként szolgáló, a hagyományokat az újításokkal ötvöző, az etikus működés irányelveivel összhangban működő női vállalkozókat támogatja, az üzleti világon kívül is. Ebbe a sorba, illetve egész Champagne fenntarthatósági törekvéseinek a listájára illeszthető be a legújabb kollaboráció is.

Virágzó együttműködés

Az LVMH két márkája – a Veuve Clicquot és a Stella McCartney – annak érdekében fogott össze, hogy a borkészítés során keletkező hulladékot luxus divatcikkekként hasznosítsák újra. McCartney a szőlőszárakat és -héjakat felhasználva alkotta meg új Vegea termékcsaládját, amely három táskát, egy palacktartót a Veuve Clicquot Yellow Label pezsgőjéhez, valamint három cipőt foglal magába – a teljes portfólió itt tekinthető meg.

A „vegán bőr” kifejlesztése kevesebb mint 18 hónapig tartott. A préselés után visszamaradt szőlőszármazék a Champagne-i Bouzyban található Grand Cru szőlőültetvényről származik, míg a használt parafa pedig a Veuve Clicquot reimsi pincéjéből. McCartney elmondása szerint már korábban is vizsgálta az ötletet, hogy a szőlő nem felhasznált részeiből vegán bőrt készítsen. Ehhez „az olasz boriparban tevékenykedő” termelőkkel kereste az együttműködési lehetőségeket. Végül azért kereste meg a Veuve Clicquot-t, hogy a projekt az LVMH csoporton belül maradjon.

Jean-Marc Gallot, a Veuve Clicquot vezérigazgatója elmondta, hogy örömmel tölti el, hogy „az egyik legjobb pezsgő készítésén túl szőlőik most már hozzájárulhatnak a divat szebb jövőjének előmozdításához is”.

View this post on Instagram

A post shared by Veuve Clicquot Official (@veuveclicquot)

McCartney azt állítja, hogy a Vegea termékcsalád előállításához használt eljárás 50%-kal kevesebb vizet használ, mint más bőr alternatívák előállításához. Így duplán megvalósul a fenntarthatóság irányvonala.

Címlapfotó: Anna Bratiychuk/Unsplash